دفاتر پلمپ

 

دفاتر پلمپ

جهت پیگیری به سامانه اداره ثبت شرکت ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir ( بخش پیگیری ) مراجعه کرده و مراحل اینترنتی آنرا طی کنید.

وجود این دفاتر مطابق ماده 6 قانون تجارت برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی بعد از ثبت شرکت برای اظهار هزینه ها و درآمدهای خود ضروری و الزامی میباشد .

سیر مراحل دفاتر پلمپ در پایتخت ثبت

شروع کار ← انعقاد قرارداد ← تحویل کار به کارشناس ← تماس با مشتری جهت معرفی کارشناس مربوطه ←
تحویل مدارک مورد نیاز ← وارا اطلاعات در سامانه ثبت ← ذخیره کردن شماره پیگیری در word ← گرفتن
پرینت از رسید پذیرش و اظهار نامه ← ارسال اظهارنامه و رسید پذیرش برای مشتری جهت امضا و مهر شرکت
چک کردن تسویه پلمپ از حسابداری برای ارسال پست ← ضمیمه کردن یک نسخه رسید و یک نسخه روزنامه
رسمی شرکت داخل پاکت ← چسباندن رسید پذیرش دژی پاکت پستی ← چک کردن روزانه آن در سامانه اطلاع
دادن به حسابداری برای پرداخت هزینه ← چک کردن روزانه سامانه تا مرحله ( مرسوله تحویل گیرنده شده است )← پایان کار

 

 

هزینه دفاتر پلمپ

هزینه دفاتر پلمپ می شود بصورت اینترنتی و از طریق سامانه ثبت شرکت ها پرداخت گردد .

یکی ازاین هها، وجه مربوط به ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها از طریق پست می باشد.

هزینه دیگر مربوط به خود دفترها و هزینه ارسال آن برای متقاضیان می باشد.

دلایل رد پلمپ دفاتر

استفاده از دفاتر سال های قبل
ورود اطلاعاتی که حقیقی و واقعی نباشند
عدم ثبت فعالیت های شعبه های دیگر شرکت
وجود صفحات بیش از حد سفید
ثبت یک یا چند فعالیت
تراشیدن، پاک یا محو کردن و یا مخدوش کردن مندرجات
چنانچه دفاتر از پلمپ خارج شده و فاقد یک یا چند برگ باشد

پیگیری کد اقتصادی

ابتدا می بایست وارد سامانه اینترنتی سازمان امور مالیاتی شوید .

پس از ثبت نام در این سایت مراحل زیر را انجام دهید :

نخست وارد سامانه اینترنتی tax.gov.ir شده و

جهت پیگیری کد اقتصادی وارد قسمت پیگیری سریع از وضعیت ثبت نام شماره اقتصادی

از قسمت ثبت نام و صدور شماره اقتصادی گزینه ورود به سامانه را انتخاب نمایید. 

در صفحه باز شده روی پیوند پیگیری سریع وضعیت ثبت نام شماره اقتصادی کلیک نمایید .

سپس کد رهگیری پیش ثبت نام خود را وارد نمایید .

حال می توانید تمامی تراکنش‌های صورت گرفته را با تاریخ رخداد آن را

به صورت دقیق مشاهده کنید .

ثبت شرکت

ثبت پایتخت در این بخش از مطالب خود ، مراحل ثبت شرکت و هزینه ثبت شرکت را عنوان داشته و مورد بررسی قرار میدهد.

شرکت

شریک شدن تعدادی از افراد که برای رسیدن به هدف خاص در کنار هم جمع شده اند را می توان معنی شرکت دانست.
شرکت ها خود دارای شخصیت حقوقی هستند . شایان ذکر است : شرکت ها تنها زمانی که به ثبت می رسند قانون از آن ها حمایت خواهد کرد . 

انواع مختلفی از شرکت ها وجود دارد : شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت نسبی ، شرکت غیر سهامی ، شرکت سهامی شرکت تعاونی ، شرکت تضامنی و…

در نظر داشته باشید که هزینه ثبت شرکت برای هر یک متفاوت می باشد .

 

 

انجام امور ثبتی در کمترین زمان

مدارک لازم ثبت شرکت

-اظهارنامه ( دو نسخه )
-اساسنامه ( دو نسخه )
-کامل کردن فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نام های پیشنهادی و نیز قبض واریزی .
-اصل گواهی بانکی مبنی بر تادیه سرمایه تعهدی که حداقل 35 درصد سرمایه است همراه با قبض واریزی .
-اصل مجوز فعالیت از مراجع مربوطه درصورتیکه ثبت موضوع به مجوز نیاز داشته باشد.
-کپی برابر اصل مدارک احراز هویت سهامداران ، مدیران و بازرس ها
-اصل گواهی عدم سو پیشینه هیات مدیره ، مدیرعامل و بازرس ها
-صورت جلسه مجمع عمومی موسسین (دو نسخه)
-صورت جلسه هیات مدیره تکمیل گردیده (دو نسخه)
-اصل وکالت نامه وکیل دادگستری ( چنانچه ثبت شرکت توسط وکیل شرکت صورت گرفته شود.)

مراحل ثبت شرکت

تکمیل فرم موجود در پایگاه اینترنتی اداره کل ثبت شرکت ها به نشانی irsherkat.ssaa.ir در فرم مختص به نام و شخص حقوقی به ترتیب اولویت 5 نام انتخابی درج شود .
_ درج مدت زمان و همچنین موضوع فعالیت و آدرس دقیق و حقیقی شرکت و سرمایه شرکت .
تعیین سمت و نام شرکا و سهام هر کدام . اگر شرکت دارای شعباتی باشد معرفی مشخصات تمامی آن ها .
_ پس از تایید اطلاعات ، بارگذاری اساسنامه و شرکت نامه در سایت اینترنتی
_ پس از طی این مراحل باید منتظر باشید تا اداره ثبت شرکت ها از شما بخواهد مدارک را برای آن ها ارسال نمایید .
_بعد از تایید مدارک ، شماره ثبت شرکت به شما ارائه می گردد . حال باید آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی به چاپ برسانید . قابل ذکر است که در آگهی می بایست اطلاعاتی درباره نام شرکت ، نوع فعالیت مدت و اطلاعاتی از این قبیل عنوان شود .

ثبت شرکت ، ثبت برند

کلیه خدمات ثبتی شرکت ها

چنانچه از متقاضیان ثبت شرکت ، ثبت برند ، اخذ کد اقتصادی ، شرکت رتبه دار هستید ، مجموعه ثبت پایتخت همراه و یاری گر شما در تمامی مراحل آن خواهد بود . برای این منظور بر روی لینک ها کلیک فرموده و مطالب ما را با دقت مطالعه نمایید . سپس با ما تماس بگیرید . مشاوران ، متخصصان و حقوقدانان ثبت پایتخت در خدمت شما خواهند بود. همواره رضایتمندی شما در اولویت امور ما قرار دارد .

کد اقتصادی

مطابق قانون تجارت کلیه شرکت ها تا دو ماه بعد از ثبت کردن شرکت می بایست جهت اخذ و پیگیری کد اقتصادی و انجام امور مالیاتی مربوطه اقدام نمایند . دریافت کد اقتصادی برای اموری مانند :

گرفتن کارت بازرگانی ، گواهی ارزش افزوده ، شرکت نمودن در مناقصه و مزایده ها ، قرارداد تجاری با اشخاص حقیقی یا حقوقی ، ارائه اظهارنامه های مالیاتی و ارزش افزوده ضروری است .

1 ) شرکت با مسئولیت محدود

شرکتی است تجاری که بین دو یا چند شریک تاسیس می گردد و مبنای تقسیم سود و با درصد شرکت در این نوع شرکتها بر مبنای سهم الشرکه می باشد تعداد شرکا، این شرکت محدودیت ندارد اما حداقل آن دو نفر میباشد که این دو نفر باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند مدارک :
کپی شناسنامه و کارت ملی همه اعضا هیئت مدیره و سهامداران
عدم سوء پیشینه همه اعضای هیئت مدیره 
نام شرکت
آدرس شرکت به موضوع شرکت

مدت زمان انجام : ۱۰روز کاری

2 ) ثبت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی و حداقل تعداد سهامداران ۳ نفر و حتما در این نوع شرکت در بازرس باید در نظر گرفته شود که در ابتدا بعد از تایید نام برای شرکت باید ۳۵ درصد سرمایه اولیه را حساب باز کنند و نامه بانک دریافت کنند. و بازرسین نباید با اعضای هیئت مدیره فامیل نسبی باشند و مبنای تقسیم سود و یا در صد شرکت در این نوع شرکت ها بر مبنای سهم بانام و بی نام میباشد 
مدارک : کپی شناسنامه و کارت ملی همه اعضا هیئت مدیره و سهامداران و بازرسان – عدم سوء پیشینه همه اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسان – نام شرکت – آدرس شرکت – موضوع شرکت – فیش ۳۵ در صد سرمایه شرکت ( مدت زمان انجام : ۱۰روز کاری )

پلمپ دفاتر

تصویر تمامی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل در ” دفترخانه اسناد رسمی یا توسط وکیل قانونی شرکت ” همگی اعضای موسسه
آگهی تاسیس یا تغییرات
مهر شرکت

مجموعه ثبت پایتخت همراه و یاری گر شما در تمامی مراحل ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات خواهد بود .

 برای این منظور به صفحات لینک داده شده مراجعه نموده و مطالب را با دقت مطالعه کنید .

 سپس با ما تماس بگیرید . مشاوران ، متخصصان و حقوقدانان ثبت پایتخت در خدمت شما خواهند بود. 

رضایتمندی شما همواره در اولویت امور ما قرار دارد .

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت برای هر کدام از انواع شرکت ها متفاوت می باشد. موارد زیادی نیز بر مبلغ این هزینه تاثیر گذار هستند.

در زیر برخی از موارد مهمی که باعث ایجاد این تفاوت هزینه ها در ثبت می شود را عنوان می داریم:

وجه تعیین نام – وجه پستی ثبت شرکت – حق الثبت

وجه درج در روزنامه محلی – وجوه پاکت ، پوشه و دیگر متعلقات پرونده

هزینه روزنامه رسمی کل کشور – هزینه های مربوط به پلمپ دفاتر تجاری

هزینه جهت تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی

دریافت کد اقتصادی

شروع کار← انعقاد قرارداد ← تحویل کار به کارشناس ←

تماس با مشتری جهت معرفی خود و مراحل اداری ← دریافت مدارک مورد نیاز ←

رفتن به اداره دارایی مربوطه ← تشکیل پرونده اولیه ← گرفتن معرفی نامه مستقلات ←

گرفتن نامه تائید مستقلات که دو حالت دارد

۱- رد میشود : در صورت مسکونی بودن آدرس ممیز آنرا رد کرده که مشتری میتواند در این مرحله تغییر آدرس دهد ) ۲- تایید میشود : وارد مرحله تشکیل پرونده نهایی میشود ←

ارسال اصل مدارک به انضمام کپی آنها به اداره دارایی حوزه مربوطه ← تشکیل پرونده نهایی ←

آماده شدن پرونده ظرف ۴۸ ساعت الی یک هفته مراجعه به اداره برای جویا شدن از انجام تشکیل پرونده ←

در صورت تایید اداره تشکیل پرونده نهایی ←

دریافت کد از اداره مربوطه ← تحویل کد به حسابداری جهت تسویه گرفتن کپی از تمامی مدارک جهت بایگانی ←

[ دوشنبه 14 بهمن 1398 ] [ 15:08 ] [ ادبی ]
[ ]