کارت بازرگانی

 

کارت بازرگانی

با داشتن کارت بازرگانی اشخاص می توانند اقدام به بازرگانی در عرصه واردات و صادرات کالا نمایند .  هزینه کارت بازرگانی با توجه به تعداد و نوع کالا و محصولات متفاوت است . با داشتن این کارت معتبر می توان به ثبت نمودن سفارش و ترخیص کالا ، انجام کارهای حق العمل کاری در گمرک، صادرات محصولات مجاز ، ثبت برند و علایم لاتین و … پرداخت .

مراحل ثبت کارت بازرگانی در مجموعه ثبت پایتخت

شروع کار ،  انعقاد قرار داد ، وارد کردن اطلاعات در اکسل ، تماس با مشتری جهت معرفی ، دریافت مدارک از مشتری ، ثبت

اطلاعات در سامانه کد اقتصادی ، ثبت اطلاعات در سامانه ی کارت بازرگانی و فرستادن فرم دال از مشتری ، بارگذاری فرم دال در سامانه و الف و پولشویی به مشتری ، گرفتن فرم دال از مشتری ، بارگذاری فرم دال در سامانه کارت بازرگانی ، چک کردن سامانه جهت 45 شدن پیش ثبت نام الکترونیکی کد اقتصادی ، ثبت اطلاعات در سامانه ثبت شرکت ها جهت اظهارنامه دفاتر تجاری ، فرستادن کار به وکیل جهت گرفتن اظهارنامه دفاتر تجاری از اداره ثبت شرکت ها ، وارد کردن شماره اظهار نامه دفاتر تجاری و بارگذاری کل مدارک و تاییدنهایی در سامانه کارت بازرگانی  ، در صورت تایید کارشناس و نداشتن نقص گرفتن وقت کلاس برای مشتری ، مراجعه حضوری

مشتری به اتاق بازرگانی و شرکت در کلاس ها و پس از اتمام کلاس ها شرکت در آزمون ، پس از قبولی در کلاس و تایید

کارشناس رفتن کارشناس به محل جهت بازدید ، در صورت تایید بازدید رفتن به اداره به همراه مشتری جهت تشکیل پرونده و

ارجاع کل مدارک به حسابداری جهت تسویه ، صدور کارت و ارسال به آدرس مشتری پس از یک هفته ، پایان کار

مدارک کارت بازرگانی

 

1. فتوکپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه مدیرعامل که باید حق امضا شرکت را هم داشته باشد.

2.کپی برابر با اصل پشت و رو کارت پایان خدمت مدیرعامل

3. یک  قطعه عکس 4در 6 مدیرعامل

4.کپی برابر با اصل مدارک تحصیلی حداقل دیپلم(در صورت نداشتن مدرک تحصیلی ، یک شخص که دارای کارت بازرگانی می باشد می بایست معرف شما شود)

5.گواهی عدم سو سابقه مدیرعامل

6.کپی مدارک ثبت شرکت و روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات شرکت و در موضوع شرکت حتما آیتم واردات و صادرات می بایست ذکر شده باشد.

7.سرمایه ثبتی شرکت می بایست بیشتر از 500 هزار تومان باشد.

8.پیش ثبت نام کد اقتصادی جدید

9.کد اقتصادی 16 رقمی

10.پلمپ دفاتر شرکتی از اداره ثبت شرکت ها

11.پیش ثبت نام ارزش افزوده

12.گواهی تاییدیه مالیاتی

13.گواهی پلمپ بازرگانی ثبت شده در اداره ثبت شرکت ها

14.اجاره نامه هولوگرام دار بنام شرکت به نمایندگی مدیرعامل

15.تاییدیه حساب جاری بنام شرکت که حداقل یکسال از آن گذشته باشد و در صورت نبود

دو مورد از موارد زیر :

– مبلغ 20 میلیون تومان تا زمان دریافت کارت در حساب جاری که شرکت متقاضی افتتاح کرده بلوکه شود که این آیتم بصورت ثابت است و یکی از موارد زیر نیز باید انتخاب شود :

–یک سند مالکیت بنام شخص متقاضی که هر شش دانگ بنام شرکت متقاضی باشد یا یکی از اعضا هیئت مدیره

–گردش حساب جاری شرکت متقاضی باشد یا یکی از اعضا هیئت مدیره حداقل 200میلیون تومان در یک سال گذشته باشد.

مدارک لازم کارت بازرگانی شخصی

1. کپی برابر با اصل کارت ملی و شناسنامه

2.کپی برابر با اصل کارت پایان خدمت

3. یک قطعه عکس 4در 6

4.کپی برابر با اصل مدارک تحصیلی حداقل دیپلم ( در صورت نداشتن مدرک تحصیلی ، یک شخص که دارای کارت بازرگانی است می بایست معرف شما شود )

5.گواهی عدم سو پیشینه

6.پیش ثبت نام کد اقتصادی جدید

7.پیش ثبت نام ارزش افزوده

8.پلمپ دفاتر شخصی در اداره ثبت شرکت ها

9.گواهی پلمپ بازرگانی به ثبت رسیده در اداره ثبت شرکت ها

10.گئاهی تاییدیه مالیاتی

11.اجاره نامه هولوگرام یا سند مالکیت بنام شخص متقاضی به آدرس معرفی شده جهت اخذ کارت بازرگان

12.تاییدیه حساب جاری بنام شخص که حداقل یکسال از آن گذشته باشد و در صورت نبود

دو مورد از موارد ذیل مورد تایید می باشد:

– مبلغ 30 میلیون تومان تا زمان دریافت کارت در حساب جاری که شخص متقاضی افتتاح کرده بلوکه شود که این آیتم بصورت ثابت است و یکی از موارد زیر نیز باید رعایت گردد:

–یک سند مالکیت بنام شخص متقاضی که هر شش دانگ بنام خود شخص باشد و آدرس معرفی شده بابت کارت باید به همان درس باشد.

–گردش حساب جاری شخص متقاضی حداقل 200میلیون تومان در یک سال گذشته باشد.

هزینه کارت بازرگانی

همانگونه که عنوان گردید ، هزینه کارت بازرگانی بر اساس نوع و تعداد کالاها و یا محصولات متفاوت است. برای یافتن پاسخ سوالات خود در خصوص هزینه کارت بازرگانی ، اخذ کد اقتصادی ، دفاتر پلمپ و غیره با مشاوران حقوقی ثبت پایتخت تماس حاصل نمایید .

مراحل انجام ثبت برند

قرارداد ← درج اطلاعات در فایل اکسل ← تماس با متقاضی به جهت معرفی ← اخذ مدارک از متقاضی ←

ثبت اطلاعات در پایگاه اینترنتی ← گرفتن امضا از متقاضی برای تایید حساب کاربری ← بررسی اظهارنامه توسط چهار کارشناس ←

اگر اخطار تشابه دریافت گردد ، به گرفتن نام جدید ار متقاضی و تهیه اظهارنامه مجدد نیاز است ← به غیر از اخطار تشابه بقیه ی اخطار ها

تا ۳۰ روز پس از تاریخ اخطار باید رفع اخطار گردد. در صورت عدم رفع اخطار پس از ۳۰ روز میشود در سامانه یک بار استمهال زد ← در صورت تایید چهار کارشناس ، پیش نویس آگهی صورت می گیرد ←

مراجعه حضوری به اداره به همراه متقاضی برای تشکیل پرونده ← وجه تادیه روزنامه اول از تاریخ پیش نویس آگهی ۱ الی ۳۰ روز فرصت

برای پرداخت روزنامه اول می باشد. در صورت عدم تادیه وجه روزنامه پس از ۲ روز می شود در سامانه یک بار استمهال زد. ← حق الثبت ←

پرداخت روزنامه دوم ۱۰ روز پس از تاریخ پرداخت حق الثبت مراجعه حضوری به اداره به همراه مشتری جهت گرفتن سند←

تحویل سند به حسابداری جهت تسویه ← اتمام کار

ثبت تغییرات

در این بخش به نحوه ثبت تغییرات شرکت و هزینه ثبت تغییرات و مطالبی از این خصوص خواهیم پرداخت .

انجام هر گونه تغییرات در شرکتی که قبلا به ثبت قانونی رسیده است اعم از :

تغییرنام شرکت ، تغییر موضوع فعالیت ، تغییر نشانی ، افزایش یا کاهش سهام یا سرمایه ،

تبدیل سهام به بی نام و با نام ، افزایش یا کاهش سهام یا سرمایه ، تغییر در تعداد مدیران 

شرکت ، تغییر در حقوق نوع خاصی از سهام ، تمدید هیئت مدیره بازرسین ، 

ورود و خروج در مسئولیت محدود ، تغییر تابعیت شرکت ، اصلاحات ماده اساسنامه از جمله :

 حق امضا ، تعداد اعضای هیئت مدیره ، تصویب اساسنامه جدید و…

می بایست حتما ثبت شده و به اطلاع اداره ی ثبت شرکت ها برسد .

 

 

نحوه ثبت تغییرات شرکت

نحوه ثبت تغییرات شرکت به صورت زیر می باشد :

تنظیم نمودن یک صورت جلسه که امضای تمامی شرکا را در خود دارا باشد.

-رجوع کردن به پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکت ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir 
-بارگذاری مدارک خواسته شده در پایگاه اینترنتی مذکور

-فرستادن مدارک بصورت پستی به اداره ثبت شرکت ها

-مراجعه نمودن به اداره ثبت شرکت ها و تادیه هزینه های قانونی مقرر شده برای اخذ آگهی تغییرات تادیه هزینه ی روزنامه رسمی
-صادر شدن آگهی

هزینه ثبت تغییرات

ثبت علامت در ایران اختیاری است غیر از مواردی که دولت آن را الزامی کرده است .

با اینحال بخاطر مزیت های ثبت برند ، اغلب تجار و شرکت های تجاری به ثبت علائم خود اقدام می کنند.

این بخش از مطالب پایتخت ثبت به مبحث استعلام ثبت برند ، هزینه ثبت برند و سایر موارد مربوط و مهم خواهد پرداخت .

هزینه ثبت تغییرات ، بستگی به نوع تغییرات دارد .

تنظیم کردن صورت جلسه و ثبت آن در پایگاه اینترنتی و پیگیری تا حصول پیش نویس آگهی با توجه به سیاستهای قیمت گذاری مراکز ثبتی متفاوت است.

مجموعه ثبت پایتخت همراه و یاری گر شما در تمامی مراحل خواهد بود .

برای این منظور به صفحات مربوطه مراجعه نموده و مطالب را با دقت مطالعه کنید .

ثبت برند

 

تعریف برند از دیگاه های مختلف ، متفاوت است . اما در تمامی آن ها مفهوم ایجاد اعتماد مشخص است .

در نگاه اقتصادی تعریف برند به این صورت است که :

برند برای حسابدارها و مدیران مالی بخشی از دارایی‌های نامشهود سازمان می باشد و در ترازنامه ظاهر می‌شود و وقت قیمت گذاری کسب و کار، مورد توجه قرار می‌گیرد.

در نگاه هویتی به تعریف برند ؛ برند بخشی از هویت کل سازمان را تشکیل می دهد . از این منظر سازمان می‌کوشد طبق تعریفی که از هویت خود دارد، برندی متناسب با آن را بوجود آورده و گسترش بخشد .

از نگاه مصرف کننده ؛ او با دیدن و شنیدن نشانه‌های مرتبط با آن چیزهایی برایش تداعی می‌ گردد .

استعلام ثبت برند

ثبت برند تجاری با توجه به قوانین هرمکانی شرایط و محدودیت های خاص خودش را دارد .

باید دقت داشت کلمات انتخابی عام و توصیفی نباشند ؛ خلاف نظم عمومی و اخلاق و گمراه کننده نباشد ، از نظر خصوصیات و شرایط جغرافیایی مراکز تجاری و عموم را گمراه نکند ، مشابه وجود نداشته باشد و…
برای ثبت برند تاریخ تقاضای ثبت از موارد مهم به حساب می آید ، چرا که در ثبت برند فردی که تاریخ تقاضای آن ارجعیت داشته باشد اجازه ی به ثبت رساندن برند به او داده خواهد شد .
قوانین و ملزومات بسیاری در خصوص ثبت موفق یک برند وجو دارد .

از مهمترین مراحل و ملزومات آن استعلام قبل از ثبت است.

در استعلام ثبت برند میزان درصد تایید علامت مورد نظر و اسامی ، طرح ها و شکل های برندهایی که قبلا به ثبت رسیده به همراه نوع کالا یا خدمات و طبقه ی ثبت شده در آن بررسی می گردد .

همچنین این کار باعث صرفه جویی در زمان و هزینه به دلیل عدم رد برند می شود .

مدارک مورد نیاز

مدارک لازم برای برند شرکتی :

کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل همه اعضا
نمونه علامت درخواستی 10 عدد ( 6 در 6 سانت )
روزنامه ثبتی یا آگهی روزنامه تغییرات شرکت برابر اصل
مجوز کسب یا پروانه بهره برداری یا مجوز ساخت یا جواز تاسیس جوایز صنایع
اگر حرفی لاتین باشد کارت بازرگانی الزامی می باشد

مدارک لازم برای برند شخصی :

تصویر برابر اصل تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی متقاضی
نمونه علامت درخواستی 10 عدد ( 6 در 6 سانت )
جواز کسب یا پروانه بهره برداری یا جواز تولید یا جواز صنایع یا جواز تاسیس برابر اصل
اگر حرفی لاتین باشد کارت بازرگانی الزامی می باشد

هزینه ثبت برند

هزینه ثبت برند شامل :

پرداختی های دولتی و فیش های واریزی از جمله : هزینه ثبت اظهارنامه برند می باشد .

این وجوه با توجه به حقیقی یا حقوقی بودن آن متغییر است .

همچنین تعداد محصول درخواستی و طبقات مورد تقاضا نیز در میزان این هزینه تاثیرگذار است .

هزینه ثبت برند وجوه تایید اظهارنامه و آگهی نوبت اول و روزنامه رسمس دوم را نیز شامل می شود.
در این خصوص و جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با متخصصان ، مشاوران و وکلای حقوقی باتجربه ثبت پایتخت تماس حاصل فرمایید.

چنانچه از متقاضیان ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و دیگر خدمات حقوقی و ثبتی

از قبیل اخذ کد اقتصادی و اخذ کارت بازرگانی و… هستید ،

مجموعه ثبت پایتخت همراه و یاری گر شما در تمامی مراحل آن خواهد بود .

برای این منظور به صفحات لینک شده مراجعه نموده و مطالب را با دقت مطالعه کنید .

سپس با ما تماس بگیرید . مشاوران ، متخصصان و حقوقدانان ثبت پایتخت در خدمت شما خواهند بود.

همواره رضایتمندی شما در اولویت امور ما قرار دارد .

[ دوشنبه 14 بهمن 1398 ] [ 15:11 ] [ ادبی ]
[ ]